torsdag 27 augusti 2009

Jag vidgar mina vyer


Med det här kassa mobilfotot vill jag bara avslöja vilken hylla jag hängde vid i förrgår på stadsbiblioteket. Anledningen stavas min andra bokcirkel (det här är den första) som har möte ikväll. Fem litteraturvetare som träffas och läser böcker vi har fördomar om ihop. Min motivation är att det ger ett mer trovärdigt intryck om man argumenterar emot något som man faktiskt har läst. Hittills har vi pratat om Paolo Coelho (fördomarna bekräftades om man säger så) och Stieg Larsson (bättre än jag trott, platt men riktigt spännande).

Och nu ligger jag i soffan och sträckläser Kvinnan är första könet.
Mår lite sämre efter varje mening.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket bra initiativ att faktiskt läsa och diskutera de där böckerna som man har fördomar om.
Fast jag avundas inte dig din Ranelid-läsning, det låter ganska plågsamt...

Johanna H sa...

Det var plågsamt, men diskussionen efteråt var både kul och intressant! Och så känner jag mig en smula mer allmänbildad – förut har jag bara läst om honom, inget av honom.