tisdag 1 december 2009

Mest böcker

Roade mig alldeles nyss med en statistisk undersökning av vår bokhylla. Resultatet var att denna kvantitativt sett domineras av:


Chuck! Fem böcker, fem titlar. Jag är skyldig till allihop. Grattis, Chuck!

På andra plats, till ära för bloggen, hittar vi ingen annan än:



Georgie! Fyra böcker, fyra titlar, jag är inte särskilt skyldig alls. Men har läst alla utom en och känner (fortfarande) en gnagande nyfikenhet på Down and out. När, när?

Av bronsplatsens Albert har vi bara tre titlar, men hela fem (5) böcker. Pluspoäng för olika språkutgåvor?


Obs att jag faktiskt har en svart basker och JMG en svart polo. Vi använder dessutom dessa ofta.

Nästan på prispallen, dvs tröstpris:


Truman! Fyra böcker, tre titlar. Tre språk. Bra jobbat.

Såhär långt kanske man undrar var kvinnorna har tagit vägen. Det kan man lugnt göra! Men jag försäkrar om att de är hack i häl (Judith Hermann, Susan Faludi, Bodil Malmsten, Nina Bouraoui). Och ärligt talat är det nog dem jag i de flesta fallen föredrar, om vi nu ska prata om kvalitet istället för kvantitet.

3 kommentarer:

Bokbabbel sa...

kul gjort :) Den där Orweel-boken med samma namn som din blogg ska jag försöka slutföra i nåt skede, den är väldigt trevlig så här långt!

JMG sa...

Murakami är med på ettan förresten.
Fast, vet inte hur det kunde hända. Man skulle lätt kunna sammanfatta alla sina böcker till en jättetjock utgava. Den skulle kunna heta "Dance with the norwegian sputnik west of the sun".

Johanna H sa...

Haha that's right!