söndag 14 mars 2010

Valet och kvalet

Jag har lite fjärilar i magen idag men det kanske kan lugna mig att läsa? Jobbade fyra timmar och köpte (surprise) två romaner (det gör att jag genast tänker i termer av timpenning – hur mycket kostade de egentligen i arbetstid?). Jag läste om Sara Stridsbergs nya Darling River i Boklördag igår och bestämde mig för att det är hög tid att jag läser henne. En av Stridsbergs pjäser, Valerie Solanas ska bli president i Amerika, har jag sett och den var ju superbra. Men jag är peppad på Lorrie Moore också, så vilken ska jag börja med?


Tänkte bada samtidigt, så kanske Happy Sally?

4 kommentarer:

amanda sa...

HAPPY SALLY! Åh det är en helt fantastisk underbar och hemsk bok, jag älskade den. Och det betyder att vi kan läsa Lorrie tillsammans i bokcirkeln :D:D:D:D

Chatrin Loov sa...

ÄLSKAR Happy Sally! och den passar ju perfekt i badet, hoppas du tog den!

nilla|utanpunkt sa...

Alla pratar om Stridsberg, jag borde läsa också. Inväntar din rapport!

Jessica (ord och inga visor) sa...

Happy sally. men jag tycker du måste läsa Drömfakulteten också av stridsberg. Den är en av mina absoluta favoritböcker och - i mitt tycke - om möjligt ännu bättre än happy sally. Hoppas att vi får höra vad du tyckte sedan!