torsdag 4 mars 2010

Baka kaka


I år kan inget få mig att känna entusiasm inför bokrean. Gud vad trött och falsk den är. Den allmänna, stora, bokhandelskedje- och varuhusrean alltså, inget ont sagt om initiativ som Söderbokhandelns lysande 40%-på-allt-tradition.

Jag har knappt ens jobbat på rean i år, bara fyra timmar. Wahnsinn! Blev närmast förvånad när jag trots detta lyckades peppa upp mig tillräckligt för att köpa med mig Mia Öhrns Klassiska kakor på nytt vis hem när jag nu ändå var på jobbet. 60 spänn, för den som blir inspirerad och inte har ynnesten att njuta av personalrabatt.






Retro-estetiken och alla hallongrotte-, radiokake- och finska pinne-recept påminner mig om den här gamla skamlöst Marabou-sponsrade godingen:



Det är roligt att baka!! Allt jag kan om sockerkakor, korvpizza och smörkräm har jag lärt mig i Det är roligt att baka. Underbar.

5 kommentarer:

Chatrin Loov sa...

Bakade du något eller la du bara fram smör och florsocker som dekoration? hehe...

Johanna H sa...

Jag bakade kanelhjärtan och syltsnitt!

Chatrin Loov sa...

yum yum!

amanda sa...

ÅH! Det är roligt att baka, denna guds gåva till köksnovisen. Älskar båda böckerna, som den baktönt jag är.

klara sa...

men du blir inte sugen på en god och saftig kaka ?